Każdego dnia organizuje się dziesiątki wystaw — zarówno tych komercyjnych, jak i non profit. Ograniczają się one nie tylko do promocji sztuki, ale często nawiązują do zbliżających się eventów, zabaw bądź też świąt. Na jednych wystawach zjawiają się tłumy, inne z kolei świecą pustkami. Co ma wpływ na zainteresowanie wystawą? Jak niskim kosztem przykuć uwagę odbiorców? Jakich narzędzi użyć do promocji przedsięwzięcia? Poznaj nasze sekrety.
Słów kilka o atrakcyjności wystawy…
Czy umieszczenie kilku obrazów, rzeźb bądź rozmaitych gadżetów w mieście można już nazwać wystawą? Być może, o ile nie będą wiedzieli o niej wyłącznie organizatorzy. Przed upublicznieniem wystawy warto wcielić się w rolę odbiorcy i odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
– „Czy wiem, że wystawa jest w ogóle organizowana?”
– „Czy wiem, o czym jest, co przedstawia, do jakiej tematyki nawiązuje?”
– „Czy wiem, gdzie będzie odbywać się taka atrakcja?”
– „Czy wiem, w jakich godzinach, a także od i do kiedy będzie ona trwała?”
Jeśli uda się na wszystkie te pytania odpowiedzieć twierdząco, szansa odwiedzenia wystawy przez potencjalnych odbiorców jest bardzo wysoka. Spełniając te czynniki, ma się tak naprawdę wszystko, co niezbędne do wypromowania atrakcji — to, czy będzie ona cieszyła się popularnością, zależeć będzie już od samych eksponatów i dodatkowych gadżetów.
Czego nie może zabraknąć na wystawie?
Aby ułatwić organizatorom wypromowanie swojej wystawy, wspólnie przejdziemy przez zadane pytania — doprowadzimy do tego, by mogli oni na wszystkie odpowiedzieć „TAK”. Priorytetem jest w sposób skuteczny poinformować zainteresowanych, że wystawa jest organizowana. Najlepiej zrobić to poprzez portale społecznościowe, stronę internetową miasta, ulotki, a także banery i plakaty. Tym sposobem zarówno młodzież, jak i starsze osoby będą wiedzieć o wystawie. Co jednak z tymi, którzy przypadkiem trafią na tę atrakcję?
Samo ustawienie eksponatów nie pozwoli im zrozumieć, co dzieje się w danym miejscu. Szybko przez to opuszczą wystawę. Warto więc zadbać o rollupy, ścianki reklamowe, potykacze, a także stojaki z ulotkami, dzięki którym zainteresowani będą mogli zdobyć więcej informacji. Aby zwrócić uwagę szerszego grona odbiorców, szczególnie jeśli mowa o wystawach w plenerze, można zaopatrzyć się m.in. we flagi reklamowe, namioty bądź stoiska targowe.
Nie ma nic gorszego niż nieopisana w żaden sposób wystawa. Zapobiegaj takiemu niewykorzystanemu potencjałowi i pamiętaj, by zawsze właściwie wypromować tego typu atrakcje. Jest to klucz do zdobycia zainteresowania odbiorców nie tylko ze swojego miasta czy okolic, ale także turystów nawet spoza naszego kraju. Miej zawsze na uwadze przedstawione cztery główne pytania potencjalnych gości, a wystawa zdobędzie popularność.
Najnowsze komentarze