EXACT| UL. WARSZAWSKA 24| 05-092 ŁOMIANKI| tel. 22 774 01 52 22 774 56 60

Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami — w domach zaczynają pojawiać się zielono-żółte dekoracje, czuć zapach świeżo posianej rzeżuchy, a gospodarze zastanawiają się nad wyborem odpowiednich przepisów na smaczne potrawy. To też czas, gdy na ulicach miast organizowane są kiermasze wielkanocne — jedne bardziej atrakcyjne, inne nieco mniej. Dla wielu przedsiębiorców to okres, w którym mogą dużo zarobić, o ile zadbają o właściwą prezentację swojego stanowiska. No właśnie — a czym ta prezentacja jest?

Stoiska degustacyjne — jak powinny wyglądać na Wielkanoc?

Przede wszystkim swojsko — stoiska degustacyjne można ozdobić tradycyjnymi, ludowymi dekoracjami, umieścić na nich charakterystyczne dla Wielkanocy zajączki, kurczaczki oraz jajka i oczywiście smakołyki pod postacią żurku, barszczu czy babki wielkanocnej. Warto jednak, by nasze stoiska promocyjne były widoczne z daleka i przykuwały uwagę przechodniów. W tym celu warto wykorzystać na przykład potykacz, na którym umieścimy informację o obowiązującej promocji. Ciekawym rozwiązaniem będą też stojaczki z plexi — można na nich umieścić nie tylko ulotki dotyczące produkcji konkretnych wyrobów, ale też krótkie katalogi z przepisami na dania wielkanocne.

A jak kiermasz mogą zareklamować organizatorzy?

To bardzo proste. Abstrahując już od reklam w Internecie, telewizji czy innych mediach, organizatorzy powinni zadbać o promocję wydarzenia już bezpośrednio na miejscu. Do tego przydatne będą m.in. banery reklamowe oraz plansze wolnostojące, na których będzie widoczna informacja o kiermaszu — na przykład godzinach, w jakich się on odbywa czy o wystawcach. Oprócz tego standardowo przydadzą się potykacze. Z kolei do tych elementów promocyjnych, które najbardziej zwracają uwagę, zaliczyć można flagi reklamowe. Ciekawym rozwiązaniem będzie zobrazowanie obszaru, na którym odbywa się kiermasz — np. na wiatroodpornych ściankach uchylnych, przegubowych (parawanach) lub ściankach modułowych. Na te ostatnie można nanieść mapę wydarzenia lub inne ciekawe grafiki.

Jak widać na prostym przykładzie, niewiele potrzeba, żeby przygotować ciekawe, przykuwające uwagę przechodniów stoiska reklamowe oraz lady degustacyjne. Aby jednak nasza praca nie poszła na marne — mowa tu zarówno o pysznych wypiekach, jak i ręcznych wyrobach — trzeba odpowiednio zareklamować swoje stanowisko. Dużo pracy musi włożyć organizator kiermaszu, ale i sam wystawca. Jeśli jego stoisko degustacyjne będzie ciekawsze, czyli m.in. wyposażone w stojaki z katalogiem przepisów, to z pewnością więcej osób chętniej się nim zainteresuje.