EXACT| UL. CISOWA 3| 05-092 ŁOMIANKI| tel. 22 774 01 52 22 774 56 60

Na każdym kroku doradzamy, w jaki sposób przygotować się do targów wystawienniczych, w jakie akcesoria się zaopatrzyć oraz na co zwrócić uwagę. Nie wspominaliśmy jednak o najważniejszym — czyli analizie wydarzenia po jego zakończeniu. Każda firma wymaga indywidualnego podejścia do reklamy, toteż najlepiej będzie samemu ocenić skuteczność naszych własnych działań poprzez zadanie sobie 3 kluczowych pytań.

1. Czy rezultaty były warte poniesionych kosztów?

Pierwsze pytanie jest dość oczywiste: „czy się opłacało?”. Mowa tu o podsumowaniu wszystkich wydatków związanych z wzięciem udziału w targach wystawienniczych, tj.:

  • wynajęciem stoiska reklamowego,
  • zakupem/wynajmem systemów wystawienniczych,
  • działaniami logistycznymi (w tym transportem),
  • wynagrodzeniem dla pracowników,
  • innymi przedsięwzięciami (np. poczęstunkiem lub dodatkową reklamą).

Jeśli zsumowaliśmy już wszystkie wydatki, warto teraz zastanowić się nad korzyściami, jakie przyniosło nam wydarzenie. W trakcie targów wystawienniczych mogliśmy m.in.:

  • zainteresować osoby marką/produktem,
  • rozdać wizytówki i inne formy kontaktu,
  • umówić spotkania z klientami,
  • sprzedać produkt,
  • inne w zależności od formy działalności.

Jeżeli sami uznamy, że targi wystawiennicze przyniosły nam korzyści — możemy udać się na następne, jedynie nieznacznie modyfikując nasze stoisko reklamowe. Z kolei jeżeli uważamy, że straciliśmy na tym wydarzeniu, warto przejść do kolejnych z 3 pytań.

wystawa obrazów

2. Jakie były nasze mocne i słabe strony podczas wydarzenia?

Kluczowa w tym przypadku jest rozmowa z pracownikami. Warto wspólnie zastanowić się, czym udało się zabłysnąć na targach wystawienniczych, a co zawiodło. Bierzemy tu pod uwagę takie aspekty jak:

  • rola pracowników (czy dana osoba sprawdziła się na swoim stanowisku/jaka atmosfera panowała na wydarzeniu?),
  • wiedza i kompetencje (czy pojawiły się pytania, na które trudno było odpowiedzieć?),
  • widoczność (czy klienci mieli problem z dotarciem do stoiska?),
  • wzbudzanie zainteresowania (czy klienci chętnie zatrzymywali się przy stoisku?),
  • strategia działania (czy sposób, w jaki podchodziliśmy do klientów, odpowiadał im?),
  • konkurencja (czy w porównaniu do konkurencyjnych firm, nasze stoisko wyglądało i działało lepiej?).

Te i inne aspekty pozwolą nam wysnuć własne wnioski na temat stoiska reklamowego oraz przygotowania personelu. Możemy zmienić zespół wyjazdowy, zamienić obsługę rolami, zorganizować dodatkowe treningi i szkolenia czy chociażby dokupić lub przearanżować systemy wystawiennicze.

3. Jakie są nasze odczucia związane ze stoiskiem reklamowym?

Najważniejsza jest nasza własna ocena — czyli jak podobało się stoisko reklamowe właścicielowi firmy oraz jego pracownikom. Tutaj warto zwrócić uwagę nie tylko na jego wygląd czy skuteczność, ale przede wszystkim na całą kampanię marketingową. Zdarza się bowiem, że efekty widać dopiero po kilku, a nawet kilkunastu udziałach w targach wystawienniczych — jeśli jednak już po pierwszych uważamy, że to nie nasza bajka, to klienci także to odczują.

Jeśli po zakończonej wystawie zadaliśmy sobie te trzy pytania i szczerze na nie odpowiedzieliśmy — mamy klarowną sytuację: albo utrzymujemy wysoki poziom i rozwijamy firmę, albo modyfikujemy strategię działania czy wygląd stoiska, by lepiej prezentowało się ono w oczach potencjalnych klientów. Takie pytania warto zadawać sobie po każdym z eventów firmowych.