EXACT| UL. CISOWA 3| 05-092 ŁOMIANKI| tel. 22 774 01 52 22 774 56 60

Potykacze reklamowe świetnie sprawdzają się w roli zewnętrznych nośników reklamy i drogowskazów, zachęcających do wejścia do lokalu bądź zaznajomienia się z ofertą. Stojąc w bezpośredniej bliskości często uczęszczanych chodników czy pasaży sprawdzają się jako przyciągająca wzrok informacja, ale ich ustawianie i wykorzystanie potencjału wymaga spełnienia kilku warunków, które warto bliżej poznać.

Zrozumienie wpływu lokalizacji na skuteczność potykaczy reklamowych

Stosowanie potykaczy reklamowych w mieście ma swoje niezaprzeczalne zalety, gdyż to jedna z tańszych i jednocześnie bardzo efektywnych form reklamy bezpośredniej. Uwagę przechodniów przyciąga już sam kształt oraz design potykacza, a jeśli do tego dodać nietuzinkową grafikę lub interesującą treść zawartej informacji, to sukces rodzi się sam. Ustawienie potykacza jest dosyć istotne, bo może on znajdować się bezpośrednio obok wejścia i zapraszać gości, może również być ustawiony dalej, w punkcie, gdzie panuje duży ruch pieszych. Należy oczywiście pamiętać o tym, by jego umiejscowienie nie przeszkadzało przechodniom ani nie tamowało ruchu, bo wówczas zamiast przyciągać będzie drażnił.

Kluczowe elementy projektu graficznego – jak przyciągnąć uwagę przechodniów?

Możliwości spersonalizowania treści i grafik są niemal nieograniczone, więc zdecydowanie warto wykorzystać ten atut przy tworzeniu interesującego przekazu, który znajdzie się pod ramką potykacza. Poza oczywistymi przynętami typu „promocja”, „okazja”, „wyprzedaż” warto postawić na coś wyróżniającego, a jednocześnie kojarzącego się z marką, firmą czy lokalem. Ciekawe zdjęcia, niebanalne grafiki albo nawiązujące do projektów retro stylizowane ilustracje – to doskonała metoda na zaistnienie w świadomości odbiorców. Popularnością cieszą się między innymi hasła i obrazy, które nawiązują do dawnych lat – parafrazowane motto „ludzi dobrej roboty” z okresu PRL albo kolorowe grafiki, nawiązujące stylem do barwnych lat 80. ubiegłego stulecia z pewnością zwrócą na siebie uwagę. Można również postawić na minimalizm i proste formy, które również wywołają zaciekawienie odbiorców. Potykacze reklamowe spełniają więc rolę ekspozytorów wyobraźni i fantazji grafików oraz ciekawego przesłania firmy.

Dobór przekazu reklamowego – co działa najlepiej w przestrzeni miejskiej?

Nie da się ukryć, że większość z nas jest zmęczona natarczywością reklam, które wyskakują wszędzie i przytłaczają swoją ilością. Dlatego rola potykacza reklamowego jest dość wymagająca i zawarty na nim przekaz powinien być dobrze przemyślany. Skuteczna reklama miejska musi zawierać informacje, które skłonią do zatrzymania się przy ofercie, wejścia do lokalu lub przekazania informacji dalej – udostępnianie też ma swoje ogromne zalety i stanowi dodatkową formę promocji o szerszym zasięgu. Efektywne wykorzystanie potykaczy reklamowych to połączenie ich zalet, do których należą mobilność, lekkość, łatwość ustawiania i dowolność w eksponowaniu treści z niebanalną formą przekazu. Niewielki koszt potykacza reklamowego oraz szybka i niekłopotliwa wymiana informacji, które może przedstawiać sprawiają, że trudno o lepszą pod względem ceny i efektywności formę reklamy w mieście. Należy oczywiście pamiętać, by reklama była w dobrym guście, sprawiając wrażenie neutralnej informacji, ale zachęcając do nabywania towarów lub skorzystania z usług. Nie może przedstawiać zabronionych prawem elementów, być sprzeczna z dobrymi obyczajami lub obrażać godności człowieka. To wszystko jest regulowane przepisami prawa, które warto poznać, niemniej jednak należy kierować się po prostu rozsądkiem i wyczuciem.

Przestrzeganie przepisów – jak uniknąć problemów związanych z ustawianiem potykaczy?

Potykacze w przestrzeni miejskiej czasem budzą pewne kontrowersje, zwłaszcza jeżeli zostały ustawione bez przemyślenia. Trzeba pamiętać, że dopóki potykacz wystawiany jest na terenie lokalu, którego jesteś właścicielem nie ma z tym problemów formalnych, co najwyżej pretensje od przechodniów jeśli przeszkadza w swobodnym poruszaniu się. Jeśli jednak jest to przestrzeń publiczna przylegająca do Twojego terenu, to ustawienie potykacza warto skonsultować z urzędem w danym mieście, ponieważ regulacje w różnych miejscowościach potrafią się znacząco różnić. Rada gminy może w swojej uchwale jasno określić zasady i warunki umieszczania tablic i urządzeń reklamowych, między innymi ich rozmiary, standardy jakościowe i rodzaje materiałów z jakich mogą być wykonane. Na wyznaczonych obszarach miasta może nawet wprowadzić zakaz umieszczania jakichkolwiek nośników reklamowych i nakazać ich usunięcie, dlatego warto zawczasu zasięgnąć wiedzy odnośnie szczegółowych ustaleń dotyczących zamieszczania reklam na terenach publicznych, by nie narazić się na kłopoty.