EXACT| UL. CISOWA 3| 05-092 ŁOMIANKI| tel. 22 774 01 52 22 774 56 60

Standy reklamowe są popularnymi i uniwersalnymi nośnikami informacji, powszechnie wykorzystywanymi zarówno w reklamie wewnętrznej, jak też do eksponowania informacji wewnątrz budynków. Ich różnorodne formy i spersonalizowane grafiki sprawiają, że stają się indywidualnym wyróżnikiem firmy i zwracają uwagę potencjalnych klientów, więc doskonale sprawdzają się przy akcjach promocyjnych, jak też jako elementy stałej ekspozycji. Co to są standy, jakie wybrać do swoich potrzeb i jak ustawić standy w sklepie bądź w innym lokalu?

Podstawowe typy standów reklamowych

Standy reklamowe można podzielić na kilka kategorii, wyszczególniając ich typy, rodzaje materiałów z jakich są wykonane, przeznaczenie oraz gabaryty. W ogólnej definicji można przyjąć, że stand reklamowy stanowi pierwszy element kontaktu wzrokowego potencjalnego klienta z firmą, jeśli jest na przykład używany na targach, wystawach czy podczas promocji, będzie też niezawodnym ekspozytorem ulotek, folderów, broszur informacyjnych czy katalogów z ofertą. Zarówno rozmiar, jak też sposób wykonania standu reklamowego to bardzo indywidualne zagadnienie. Dwustronne albo jednostronne, eliptyczne bądź prostokątne, przestrzenne trójwymiarowe albo w formie display’a z możliwością umieszczenia materiałów informacyjnych. Wielkość oraz sposób montażu mają istotne znaczenie, jeśli stand często będzie zmieniał lokalizację i przemieszczał się pomiędzy różnymi wydarzeniami, natomiast stojaki przeznaczone do ekspozycji stałej mogą być masywniejsze i nie muszą posiadać konstrukcji umożliwiającej ekspresowe składanie i rozkładanie.

Jak wybrać standy reklamowe dla swojej kampanii promocyjnej?

Standy reklamowe powinny korespondować z ofertą firmy, zaś możliwość skrojenia rozwiązania na wymiar i ubrania go w zasadzie w dowolną grafikę pozwalają na przygotowanie czegoś absolutnie wyjątkowego. Wybrany wariant może idealnie wpasować się w prowadzoną kampanię reklamową, stając się jej wyróżniającym i z daleka rozpoznawalnym elementem. Zasadniczą kwestią pozostaje mobilność, ale nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne nie wykluczają stworzenia standu, który będzie jednocześnie efektowny, jak też niekłopotliwy w demontażu i transporcie w kolejne miejsce. Na początku warto określić główne założenia i zadania standu reklamowego. Czy będzie głównym elementem ekspozycji, a może częścią większej, rozbudowanej i bardziej złożonej całości? Jak forma reklamy i prezentowania informacji jest najbardziej odpowiednia i czy w obsługę stoiska będzie zaangażowana dodatkowa osoba, rozdająca materiały reklamowe? Jeżeli stand ma łączyć w sobie kilka funkcji, warto zastanowić się nad modelem, który posiada miejsce przeznaczone dla ulotek czy broszur.

Standy na targach i wydarzeniach – jak maksymalizować ich potencjał?

Wszelkie konferencje, targi czy branżowe wystawy są prawdziwym pokazem umiejętności zastosowania technik marketingowych w akcji. Aranżacja stoiska zależy od ilości przyznanego miejsca oraz jego usytuowania, ale zdarza się, że bywa go za mało do ustawienia wszystkich pożądanych elementów wystroju, dlatego część z nich może nie znaleźć użycia. Stand reklamowy projektowany z myślą o wielokrotnym wykorzystaniu podczas tego typu wydarzeń masowych musi być jak najbardziej uniwersalny, a przy tym rzucać się w oczy i przyciągać wzrok tłumu odwiedzających. Ustawienie standu w centralnym miejscu lub jako tylna ściana stoiska to dobry pomysł dla wysokich i szerokich nośników reklamowych, a interesujące grafiki bądź wykorzystanie potencjału oświetlenia LED mogą być dobrymi pomysłami na wyróżnienie się spośród otaczających nas stoisk. Oferowane systemy, wykorzystujące wielokolorowe LED RGB, to przystępne cenowo i jednocześnie bardzo skuteczne rozwiązanie podnoszące widoczność stoiska. Ważną kwestią w tym wypadku jest również wiedza, jak składać standy i rozkładać je na miejscu bez uszkodzeń czy błędów w sztuce, przede wszystkim z zachowaniem zasad bezpieczeństwa dla wszystkich zgromadzonych osób. Każdy stojak musi stać pewnie, stabilnie i prosto, by nie groził przypadkowym przewróceniem się podczas targów.

Zrównoważone i ekologiczne opcje dla standów reklamowych

Skoro wiemy do czego służą standy reklamowe, to warto zastanowić się nad techniczną i konstrukcyjną stroną tych nośników. Z pewnością wiele firm czy instytucji przykłada dużą wagę do zagadnień związanych z ekologią i wykorzystaniem surowców nadających się do recyklingu, stąd dla celów promocji wykorzystują standy wykonane na przykład z tektury, pochodzącej z odzysku. Popularne są też inne rozwiązania z kategorii eco friendly, jak choćby standy wykorzystujące naturalne surowce z tradycyjnymi elementami konstrukcji – przykładowo drewno w połączeniu z aluminium lub stalą. Z pewnością wpisują się w trend marketingowy, budujący pozytywny wizerunek firmy, która dokonuje świadomych ekologicznie wyborów. Niemniej jednak tradycyjne materiały, na przykład PVC, które odznaczają się solidnością i możliwością wielokrotnego użytku przez długi czas, również przyczyniają się do oszczędzania zasobów, bez marnowania ich na wykonywanie wielu egzemplarzy tego samego stojaka. Ważne jest przede wszystkim rozważne korzystanie z zalet standów reklamowych i wybór rozwiązań, które będą doskonale współpracować z nami podczas wszelkiego rodzaju kampanii reklamowych.