Każda firma musi się liczyć z tym, że jej działalność prędzej czy później przyciągnie uwagę ekspertów w danej branży, a co się z tym wiąże również i mediów. Oczywiście wszystkim naszym Klientom życzymy samych pozytywnych wzmianek w ogólnopolskich telewizjach, prasie czy stacjach radiowych… ale zainteresowanie dziennikarzy lokalnych bądź branżowych tak samo ma konkretną wartość marketingową. Naturalnie z wystąpieniami publicznymi wiąże się także ryzyko pogorszenia wizerunku. Pokazanie się przed obiektywami kamer i aparatów oraz mikrofonami wymaga porządnych przygotowań: zarówno szkoleń medialnych, jak też stworzenia właściwej oprawy.
Wspomnienie o firmie w dobrym kontekście poprawia zaufanie do marki
W firmie EXACT specjalizujemy się w drugiej z wymienionych we wstępie dziedzin. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne dla przedsiębiorstw lub osobistości jest korzystne zaprezentowanie się w mediach. Tych tradycyjnych, ale również internetowych – głównie o charakterze społecznościowym. Zwołanie konferencji prasowej to tylko jeden z momentów, które mogą wzbudzić zainteresowanie szeroko pojmowanej opinii publicznej. Branżowe targi, rozmaite wystawy czy imprezy także wymagają dyspozycyjności dla mediów i udzielania odpowiedzi na najróżniejsze pytania. W takich chwilach ścianka reklamowa ma do spełnienia dwie ważne funkcje. Po pierwsze: zasłonić potencjalnie rozpraszające tło, dzięki czemu uwaga widzów w całości skupi się na treści wypowiedzi (i osobie, która ją wygłasza). Po drugie: wyeksponować firmowe logo. Jak wskazuje wiele znanych nam badań marketingowych, w procesie podejmowania decyzji zakupowych – biznesowych podobnie, jednak w dużo mniejszym stopniu – znajomość oraz skojarzenia związane z marką mają co najmniej takie samo znaczenie, co subiektywna ocena jakości i opłacalności danego produktu bądź usługi.
Aparaty fotograficzne są wszędzie. Niech zdjęcia z wydarzenia będą dodatkową formą promocji
Współczesne media koncentrują się na tym, co widać, na obrazach – zgodnie z przysłowiem „wartymi więcej niż 1000 słów”. Obok opisywanych powyżej wypowiedzi przed kamerami, należy też stworzyć stosowne warunki do robienia zdjęć. Tak samo pozowanych, jak i nieco bardziej spontanicznych. Po raz kolejny ścianki reklamowe okażą się niezastąpionym elementem oprawy: na wyraźnym drugim planie albo dalej, gdzieś w tle fotografii. Tym sposobem firmowe lub inny znak graficzny na planszy zobaczy wielu odbiorców. Żaden specjalista do spraw marketingu nie może sobie pozwolić na zlekceważenie ogromnego zasięgu – nawet jeżeli ścianka ma mniejszą siłę oddziaływania niż reklama bezpośrednia sensu stricte. Dzięki ofercie EXACT zaznaczenie swojej obecności w mediach przyjdzie znacznie łatwiej.
Najnowsze komentarze