EXACT| UL. WARSZAWSKA 24| 05-092 ŁOMIANKI| tel. 22 774 01 52 22 774 56 60

W dobie pandemii większość podejmowanych działań miała miejsce w sferze wirtualnej — czyli online. Dla wielu firm powodem było bezpieczeństwo, lecz nie ukrywajmy, że spore znaczenie miała tu też wygoda oraz kwestie finansowe. W końcu nie trzeba było wynajmować hal do organizowania wystaw ani wykupywać banerów. Lecz czy aby na pewno prowadzenie wszelkiego typu konwentów i wystaw online przyniosło korzyści przedsiębiorstwu? Zróbmy krótkie podsumowanie…

Oferta prezentowana na żywo vs. online

Każda firma lubi prezentacje online z prostego powodu — może przekazać wszystkie informacje masowo. Jak się jednak okazuje, jest to najgorszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Każdy lubi być traktowany indywidualnie, mieć możliwość dotknięcia sprzedawanego produktu, zobaczenia jego rzeczywistych wymiarów i spotkania się ze sprzedawcą twarzą w twarz. Dzięki dostosowaniu się do potrzeb klienta i udzieleniu mu wyczerpujących odpowiedzi na jego pytania, łatwiej jest sprzedać produkt. Mało kto jest chętny do pisania na czacie, a na żywo — poprzez stały kontakt wzrokowy — jesteśmy w stanie zauważyć reakcje danej osoby i zaproponować jej nasz produkt.

Wizerunek naszej firmy i konkurencji

Klienci z reguły traktują poważniej tę firmę, która bardziej postarała się przy organizacji targów bądź wystaw. Wybór stacjonarnej formy zaprezentowania swojej działalności daje ogromne możliwości do zbudowania wizerunku naszego przedsiębiorstwa. Jeśli na terenie eventu klient zobaczy zwykły potykacz lub stojaki reklamowe z umieszczoną ofertą naszej firmy, szybciej do nas trafi. Nie wspominając już o zainwestowaniu we flagi i windery czy inne systemy zewnętrzne. Odbiorca reklam, który trafi na nasze stanowisko wystawiennicze i do tego zobaczy profesjonalnie wykonane ścianki, lady bądź trybunki reklamowe — nie będzie miał wątpliwości, że ma do czynienia z dobrą marką. W przypadku prezentacji online nasze możliwości są bardzo ograniczone i niestety konkurencja, która zastosowała systemy reklamowe stacjonarnie, będzie cieszyła się większym zainteresowaniem.

Decyzja o wyborze konkretnej formy prezentacji działalności — stacjonarnie lub online — należy do właściciela przedsiębiorstwa. Jednak podsumowując zebrane informacje, łatwo dojść do wniosku, że targi i wystawy online są faktycznie tańsze oraz wygodniejsze, lecz niestety przynoszą znacznie mniejsze rezultaty. Wzięcie udziału w stacjonarnych targach pozwoli nam szybciej pozyskać partnerów biznesowych, zwiększyć świadomość o istnieniu marki, a także stworzyć jej pozytywny wizerunek. Grunt to jednak dobra reklama.